Kanslipersonal vid Vänsterpartiet i Region Stockholm

Vi söker ny kanslichef

Sedan valet 2018 är Vänsterpartiet det tredje största partiet i Region Stockholm. Vi behöver därför en stark organisatorisk ledning. Vi har idag ett bra arbetslag med för närvarande sex politiska sekreterare, där kanslichefen är en nyckelperson. Då vår nuvarande kanslichef går vidare till annat uppdrag inom partiet söker vi en efterträdare. Vill du bli en del av vårt arbetslag? Vi söker dig som vill ha ett stimulerande arbete med att utveckla och sprida Vänsterpartiets politik.

Som kanslichef leder och organiserar du kansliets arbete i ett förtroendefullt samarbete med övrig personal. Du kommer att vara spindeln i nätet i det dagliga arbetet och du samordnar och har ansvaret för att organisera ett välfungerande tjänstemannastöd till Vänsterpartiets förtroendevalda. Du har ansvar för att bistå den politiska ledningen med Vänsterpartiets strategiska arbete. Du har även resultatansvar för kansliets verksamhet och ekonomi. Du kommer även att vara delaktig i utåtriktat arbete likväl som du ska samverka med andra instanser i Vänsterpartiet.

Vi söker dig som:

• Har utbildning och/eller erfarenhet inom offentlig förvaltning, juridik och ekonomi.
  • Har tidigare erfarenhet av att vara chef
  • Har ett stort intresse för att leda, utveckla och organisera personal och verksamhet
  • Är strukturerad, kommunikativ och utvecklingsorienterad
  • Känner dig hemma i strategiska (både politiska som organisatoriska), operativa och administrativa frågor
  • Delar vänsterpartiets värderingar
  • Har omsorg om Vänsterpartiets organisation, profil och politik

För tjänsten gäller även:

Arbetet förutsätter att du kan arbeta självständigt och tar egna initiativ. Du ska även kunna leda och var en del i grupp, vilket ställer krav på god samarbetsförmåga. Du är en del av ett tjänstemannateam som arbetar på uppdrag av partiets förtroendevalda politiker.

Tidsbegränsad anställning mandatperioden ut till den 31 december 2022 men med möjlighet till förlängning.

Viss tjänstgöring på kvällar och helger förekommer. Lön enligt överenskommelse. Kommunallagen 4 kap § 32 ger rätt till tjänstledighet från ordinarie arbete för denna tjänst. Arbetsplatsen är i Landstingshuset på Kungsholmen.

Vi kommer att arbeta löpande med urvalet.

Vill du veta mer om tjänsten, maila:

Gruppledare Thomas Magnusson (V), e-post: thomas.magnusson@sll.se

Välkommen med din ansökan senast den 15 september 2019 till: vanster.politik@sll.se

Fackliga företrädare:

Saco, Gunilla Evanth, e-post: gunilla.evanth@sll.se