Jobba med oss!

Efter valet 2018 är Vänsterpartiet i Region Stockholm det tredje största partiet, vi utökar nu därför vårt kansli under denna mandatperiod. Vill du bli en del av vårt arbetslag? Till vårt kansli i landstingshuset på Kungsholmen söker vi dig som vill ha ett stimulerande arbete med att utveckla och sprida Vänsterpartiets politik.

Vi utlyser nu följande tjänst:
– Hälso- och sjukvårdspolitisk sekreterare på heltid, tidsbegränsad anställning till den 31 december 2022 med möjlighet till förlängning.

Politisk sekreterare
Som politisk sekreterare är du ett stöd för våra politiker. I tjänsten ingår att bevaka och bereda ärenden och skriva yttranden inför beslut i nämnder och styrelser. Du skriver interpellationer och motioner, tar fram underlag och omvärldsbevakar. Du är även delaktig i vårt utåtriktade arbete, vilket bland annat innebär att samordna kontakter med intresseorganisationer och medborgare och att medverka i opinionsbildning tillsammans med andra delar av partiet.

Vi söker dig som har:

• Relevant högskoleutbildning
  • Utbildning och/eller erfarenhet inom offentlig förvaltning, juridik eller ekonomi
  • Tidigare erfarenhet av att arbeta som politisk sekreterare eller motsvarande erfarenhet från en    ideell eller politiskt styrd organisation
  • God kommunikativ förmåga i tal och skrift
  • Förmåga att läsa och analysera stora mängder text

Meriterande:

• Kunskap och/eller erfarenhet inom hälso- och sjukvård

För tjänsten gäller även:
Du ska kunna vara behjälplig med viss administration. Arbetet förutsätter att du kan arbeta självständigt och ta egna initiativ samt att du har god samarbetsförmåga. Du en del av ett team med politiker och samarbetar även med andra politiska tjänstemän. Vi förutsätter att du delar Vänsterpartiets värderingar och har god kännedom om vår politik.

Viss tjänstgöring på kvällar och helger förekommer. Lön enligt överenskommelse. Kommunallagen 4 kap § 32ger rätt till tjänstledighet från ordinarie arbete för tjänst som politisk sekreterare. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Arbetsplatsen är i landstingshuset på Kungsholmen.

Vänsterpartiet arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Ansökningshandlingarna kommer därför att vara avidentifierade.

Vi kommer att arbeta löpande med urvalet.

Vill du veta mer, maila:
Personalrepresentant kanslichef (V) [email protected]

Välkommen med din ansökan senast den 22 mars till: [email protected]