Personalrabatten på SL om 25 procent följer med när biljettpriserna halveras den 1 juli. Det innebär att vårdpersonal kan köpa månadskort för 265 kronor året ut.
I år infördes en personalrabatt på SL-trafiken för alla Region Stockholms anställda. Rabatten är i dag 25 procent på ordinarie pris. Nu står det klart att rabatten blir kvar när biljettpriserna halveras fram till nyår.
– Det känns såklart jättebra att vi kan erbjuda regionens personal månadskort i kollektivtrafiken för bara 265 kronor resten av året. Det kommer göra stor skillnad i plånboken för många, säger Anna Sehlin (V), oppositionsregionråd i Region Stockholm.
Från och med den 1 juli och året ut kommer personalrabatten alltså vara 50 procent av det halverade priset.
– Personalrabatten på SL har varit en viktig satsning för att visa att vi står på vårdpersonalens sida. Personalen är vår viktigaste resurs och rabatten är en liten men viktig pusselbit i regionens arbete med att förbättra deras arbetsmiljö och -villkor, säger Anna Sehlin (V).
Nyligen stod det även klart att de som redan köpt årskort eller 90 dagars-kort kan göra ett återköp och få pengar tillbaka, från och med den 1 juli, för att sedan kunna köpa rabatterade månadskort resten av året.